Bootchamp Online

Bootchamp programmet er bygget op over 3 faser. En introduktionsfase, en implementeringsfase og en forankringsfase.

Fase 1: Introduktionsfasen – 13 ugers grundforløb

Grundlæggende viden om sundhed trivsel, samt målsætning for ernæring, restitution og daglig aktivitet.

Her lægges grundlaget, som skal bære dig igennem forløbet.

I denne fase arbejder vi bl.a. med dit ansvar, din motivation og dine vaner, ernæring og energibalance, din restitutionsevne, inflammation, træning. Ud fra din egen vision om din fremtidige sundhed og trivsel lægges en konkret handleplan med mål og delmål.

Fase 2 Implementeringsfasen – 26 uger

Disse moduler udfordrer og flytter dine grænser

Her kigger vi på forskellige redskaber, som fastholder dig på sporet af sundhed. Vi repeterer viden og du får små udfordringer, der er med til at flytte dig yderligere.

I dette forløb arbejder vi bl.a. med temaerne sund balance, at tage handling på mål, kosttilskud, regler og forskellige tilgange til sundhed, livsmestring, taknemmelighed, individuel personlig styrke og alder.

Fase 3 Forankringsfasen – 13 uger

I denne fase arbejder vi med forankring og fastholdelse af resultater.

Fasen er med til at sikre, at du kan fortsætte på rette spor af sundhed og trivsel, når hele forløbet er overstået.

På dette tidspunkt vil du allerede have godt styr på din sundhed og trivsel, så her vil temaerne fokusere på dit eksterne miljø, så du er i stand til at navigere på egen hånd blandt fristelser, relationer der støtter eller dræner, og ikke mindst din egen rolle som inspirator, forældre eller teamplayer.

ERNÆRING

Din ernæring er et vigtigt element på vejen til en bedre sundhed og trivsel.

På vores fællesmøder kommer vi blandt andet omkring:

  • Generel viden om kost, anbefalinger, energibalance og kostens påvirkning på din krops funktioner.
  • Myter og fakta omkring diæter.
  • Konkrete handlepunkter og redskaber til de travle og udfordrende dage.

RESTITUTION

Din krops restitutionsevne er yderst vigtig for dit helbred.

Din evne til at optage ilt, næring og væske påvirker dine celler i kroppen og din modstandskraft overfor sygdom, infektioner og alder.

Søvnkvalitet og stressbelastning er tilsvarende elementer, som påvirker både din sundhed og trivsel.

Vi hjælper dig på sporet af de mange muligheder, du har for at påvirke din krops restitutionsevne.

TRIVSEL

I modulerne omkring trivsel skal vi arbejde med din adfærd og motivation. Vi undersøger vores vaner, og hvilke triggers der udløser negativ adfærd. Vi skal også arbejde med værdier og indre kommunikation.

Modulerne kommer til at give dig en dybere forståelse af, hvorfor du gør, som du gør, og du får redskaber til at bryde dine mønstre.

VIDEN

Som supplement til fællesmøderne får du også adgang til et online forum. Her vil der løbende blive frigivet nyt materiale, som relaterer sig til de moduler, vi har gennemgået.

Du vil også finde andre artikler, som giver dig alternative vinkler til sundhed og trivsel med inspiration til, hvordan du bedst opnår dine mål. Indimellem vil du også blive mødt med små frivillige udfordringer, som skal hjælpe dig til en dybere forståelse og flytte dine grænser. Det kan være alt lige fra reflektive spørgsmål til små challenges, du kan lave med familie, venner eller din netværksgruppe.